A hajtóművek forgó alkatrészeinek csapágyai a legtöbb esetben olajkenésűek. Több cikkünkben is felhívtuk már a figyelmet a megfelelő olajszint fontosságára. Most nézzünk két példát arra, milyen károkat tud előidézni, amikor az olaj nem éri el az előírt szintet.
Bizonyára sokan tudják, hogy a hajtómű összeszerelő üzemünkben a Bonfiglioli hajtóművek teljes tartományát raktározott alkatrészekből,Megrendelőink igényeinek megfelelően szereljük össze.
Régi partnerünk öreg felsőváz-fordító hajtásegységei alapos túlméretezésük ellenére, megértek a cserére. Olyan csereszabatos új hajtásegységekre volt szüksége, melyek helyére a régiek tartalékként visszaszerelhetőek.
A hajtóművek helytelen rögzítése hosszú távon a hajtómű idő előtti tönkremeneteléhez vezethet.
Cikksorozatomban ma a hajtóművek kihajtásánál jelentkező rendellenességek okait tárom fel.
Olajszint csökkenésekor javasolt azonnal foglalkozni a problémával. A hajtómű elégtelen kenése a csapágyak elhasználódásához, a fogaskerekek fokozott kopásához, akár töréséhez is vezethet.
Múlt héten a hajtómű melegedésének, ma pedig a hangos működésnek a lehetséges okait mutatom be.
Ebben a cikksorozatban megpróbálom csoportosítani a hajtóművek üzemeltetésekor figyelendő legfontosabb paramétereket.
Elsőként a hajtóművek melegedéséről lesz szó.
Gyakran keresnek meg ügyfeleink azzal a kéréssel, hogy adjunk ajánlatot csigahajtóműre, aminek csak a csőtengely méretét és a motor adatait ismerik.
Hogyan derítsük ki az áttételt vagy a kimenő fordulatszámot?
Az Agisys Kft. a megrendelt hajtóműveket beépítésre felkészítve szállítja Partnereinek. Amennyiben a hajtómű valamilyen okból nem kerülne beépítésre, a következő dolgokra érdemes figyelni.
Az általunk szállított Bonfiglioli hajtások mind kimagasló minőséget képviselnek. A várható leghosszabb élettartam elérése érdekében viszont Partnereink is tehetnek. Ezeket az alapvető tennivalókat foglalom ma össze.
Többféle szintjelző és légző dugó létezik. Az Agisys-nél is számos fajtát használunk a hajtóművek készre szerelése során. Lássuk milyenek vannak!
Az Agisys Kft. a hajtóműveket összeszereléskor a gyártói katalógusnak megfelelően ledugózza. A hajtómű teste körben furatokkal van ellátva, melyeket tömített záródugókkal látunk el. Egy furat szintjelző dugót, egy pedig légző dugót kap.
Mai hírlevelemmel segítséget szeretnék nyújtani a nagy hajtóművek légző dugóinak megfelelő beszereléséhez.
Bizonyos hajtómű méret felett hajtásainkat szinte a legelemibb részegységek formájában raktározzuk, és a teljes szerelési folyamtatot törökbálinti telephelyünkön végezzük el.
Már felhívtuk a figyelmet korábban a hajtóművek beépítési pozíciójának fontosságára. Hogy miért olyan lényeges ez a kérdés? Bemutatom a szerelés szemszögéből!
Két héttel ezelőtt a készreszerelt formában raktározott termékeinkről írtam. Most bemutatom azokat a hajtásokat, amelyeket előszerelt részegységekből állítunk össze.
Amikor egy hajtás elhasználódik, nem mindegy, hogy mennyiért, és milyen gyorsan lehet javítani, vagy új termékkel pótolni.
Ezt elsősorban az dönti el, hogy a különféle termékek milyen formában érhetőek el törökbálinti telephelyünkön.
Szolgáltatásaink között szerepel a hajtóművek javítása, felújítása, korszerűsítése. A szerelő műhelyünkbe javításra behozott hajtóműveknél azonban előfordul, hogy a javítás költségei megközelítik vagy esetleg meghaladják egy új hajtás árát. Ilyenkor joggal kérdezi a megrendelő, hogy miért?
A Bonfiglioli név már jól ismert a hajtástechnikában, ami nem meglepő, hisz a cégcsoport idén ünnepli fennállásának 60. évfordulóját.
Előző cikkemben bemutattam milyen lehetőségeink vannak a nem kívánt elfordulás megakadályozására. Ennek egyik megoldása a visszafutás-gátló alkalmazása. Most nézzük meg, mely hajtómű családokhoz érhető el ez az opció.
A hajtástechnikában sokszor találkozunk olyan feladattal, ahol valamilyen módon biztosítani kell, hogy a meghajtott berendezés a leállítását követően pozícióban maradjon, esetleg ne forogjon vissza a következő újraindításig. Ennek elérésére több lehetőségünk is van.
Ha már olajcserére kerül a sor, nem árt tudnunk milyen mennyiségű kenőanyagra lesz szükségünk, ahogy azt sem, hogy milyen tényezők befolyásolják az előírt mennyiséget.
Aki már többször kért tőlünk ajánlatot, biztosan találkozott a következő kérdéssel: "Hogyan szeretné beépíteni a hajtóművet?". De miért is fontos az építési helyzet, és mikor kell rá különösen odafigyelni?
Legutóbb olvashattak hajtóműveink kenőanyagairól, de arról még nem esett szó, hogy milyen időközönként van szükség a kenőanyagok cseréjére, ha egyáltalán szükség van rá…
Az általunk forgalmazott Bonfiglioli hajtásokhoz típustól függően különféle kenőanyagokat ajánl a gyártó, így mi is többféle típust alkalmazunk. Ha érdekli, hogy milyen olajjal töltjük fel raktárról kínált hajtóműveinket, és van-e választási lehetősége, most választ kaphat kérdéseire.
A hajtástechnikában gyakran előfordul, hogy nem folyamatos, hanem szakaszos üzemre kell hajtást választani. Miben befolyásolja mindez a hajtómű műszaki paramétereit?
A kúp-, és homlokkerekes hajtóművek termikus terhelhetőségéről szóló korábbi cikkemet tovább fejtegetem, ugyanis nem szabad elfelejteni, hogy a környezeti hőmérséklet is hatással van ezekre a terhelhetőségi adatokra.
A kiválasztás során a sok egyéb tényező mellett a hajtóművek termikus terhelhetőségét is szem előtt kell tartani, ami bizonyos esetekben jelentősen eltér a mechanikai teherbírástól.
Ha már hajtómű kiválasztásra adjuk a fejünket, nem árt ismernünk a leggyakoribb hajtások főbb jelölésit és azok jelentését. A továbbiakban a Bonfiglioli VF, W csigakerekes, a C, F, S homlokkerekes és az A kúpkerekes hajtómű családjainak jelöléseivel ismerkedünk.
Küldetésünk keverő berendezések, hajtástechnikai rendszerek és ezek elemeinek tervezése, gyártása, összeszerelése, értékesítése és javítása.
Legyen Ügyfelünk Ön is!