EnglishEnglish

Miben segíthet szakértőnk?

Legjobb megoldások keresése, eszközök kiválasztása, technikai és műszaki kérdések, költséghatékony megoldások.
Munktársaink sok éves tapasztalattal rendelkeznek.

Makkos Balázs

Makkos Balázs

üzletkötő, gépészmérnök

+36 20 983 7087
Lépjen kapcsolatba Velünk

Mire figyeljünk a hajtóművek üzemeltetésekor?- 1. Melegedés

Ebben a cikksorozatban megpróbálom csoportosítani a hajtóművek üzemeltetésekor figyelendő legfontosabb paramétereket.

Elsőként a hajtóművek melegedéséről lesz szó, a következőkben pedig tárgyaljuk majd a hangos működést, az olajfolyásokat, a kihajtás hiányát, illetve a rögzítési problémákat.

A hajtómű normális melegedése sok mindentől függhet. Hatással van rá:

  • a környezeti hőmérséklet,
  • a leterheltség,
  • az üzemelési körülmények
  • az esetleges aktív hűtési megoldások.

Általánosságban elmondható, hogy egy jól kiválasztott fogaskerekes hajtómű 0°C és 40°C közötti környezeti hőmérséklet esetén nem melegszik jobban, mint amit az ember keze még elbír. Egy csiga lehet melegebb (régóta hajtástechnikával foglalkozó szakemberek szerint rá kell köpni, ha nem serceg, akkor még jó).  Amennyiben rendellenes melegedést észlelünk, javasolt lézeres hőmérővel megmérni a hajtómű hőmérsékletét a fontosabb pontokon (behajtó, és kihajtó oldali csapágyak, illetve köztes tengelyek csapágyai), és jegyzőkönyvben rögzíteni. A mérést javasolt óránként megismételni, és a terhelés változásával összevetni. Mielőtt a hajtóművet meggondolatlanul megbontjuk, mindenképpen ellenőrizzük, hogy a hő nem egy hibás motor csapágy, vagy egy vendégtengely felől érkezik-e a hajtóműbe. Az alábbi táblázatban a leggyakrabban előforduló okokat és lehetséges megoldásokat szedtem össze, de természetesen egyéb rendellenességre is visszavezethető lehet a túlzott melegedés.


Melegedés jellege

Lehetséges ok

Lehetséges megoldás

A hajtómű túlmelegedése egyenletesen mérhető a hajtómű felületén

Túl alacsony olajszint

Olajszint pótlása

Túl magas olajszint

Olajszint ellenőrzés

Túl régi olaj

Olajcsere

Szennyeződések az olajban

Olajcsere

A hajtómű túlmelegedése egy csapágyhoz, vagy egy tengelyhez köthető

Túl alacsony olajszint

Olajszint pótlása

Túl régi olaj

Olajcsere

Hibás csapágy

Lépjen kapcsolatba az Agisys szakműhellyel

 

Műszaki jellegű kérdéseivel forduljon területi képviselőinkhez.

 

Pécsi Péter
területi képviselő

Legfrissebb cikkeink

Agisys keveréstechnika - adagolás automatizálása egyszerűen

Agisys keveréstechnika - adagolás automatizálása egyszerűen

Hírlevelünkben szemügyre vesszük, hogy mi történik a keverés előtt és után. Az egyszerű válasz: Keverés előtt a keverendő anyagokat beadagoljuk, utána pedig ürítjük a tartályt. Kollégáink az Agisys-nél ennél összetettebben vizsgálják a helyzetet.

Speciális üzemi körülmények között használható motorok 3 nap alatt!

Speciális üzemi körülmények között használható motorok 3 nap alatt!

Partnereink gyakran keresnek olyan motorokat, amelyeket extrém meleg helyen kívánnak használni, de a páratartalom azonos a normál környezetével. A gyártók jellemzően 400C-nál nem magasabb környezeti hőmérsékletre tervezik az aszinkronmotorokat.

Összes cikk megtekintése
Hajtós csapat

Küldetésünk keverő berendezések, hajtástechnikai rendszerek és ezek elemeinek tervezése, gyártása, összeszerelése, értékesítése és javítása.
Legyen Ügyfelünk Ön is!