EnglishEnglish

Miben segíthet szakértőnk?

Legjobb megoldások keresése, eszközök kiválasztása, technikai és műszaki kérdések, költséghatékony megoldások.
Munktársaink sok éves tapasztalattal rendelkeznek.

Tengelits István

Tengelits István

üzletkötő, okl. villamosmérnök

+36 20 583 9005
Lépjen kapcsolatba Velünk

Hajtómű pozíció-amire mindenképp figyelni kell!

Már felhívtuk a figyelmet korábban a hajtóművek beépítési pozíciójának fontosságára. Hogy miért olyan lényeges ez a kérdés? Bemutatom a szerelés szemszögéből!

A lényeget röviden összefoglalva:

Biztosítani kell, hogy a kívánt pozícióban a hajtómű minden szükséges alkatrésze kapjon megfelelő kenést, ugyanakkor ne szivárogjon az olaj!

A legkisebb hajtóműveink pozíció függetlenek, melyeket a gyártó teljesen feltölt olajjal, így az minden kenést igénylő alkatrészhez eljut. Ezeknél a méreteknél elhanyagolható az olaj tágulása, ezért nincs szükség semmilyen átalakításra, plusz alkatrészre (pl. légzőre).

Nagyobb hajóműveknél már körültekintően kell eljárni. Méretükből adódóan nem lenne gazdaságos olajjal teljesen feltölteni ezeket a hajtóműveket (bár néha elkerülhetetlen). Az összeszerelés során a gyári előírásoknak megfelelően a hajtóművet ellátjuk szintjelzővel, és beállítjuk a helyes olajszintet. Kijelöljük továbbá a légző (más néven szuszogó) helyét, melynek a hajtómű beépítési pozíciója szerinti legmagasabb pontra kell kerülnie. Ez hivatott a megtágult olaj által összenyomott levegőt kiengedni. Ennek hiányában könnyen olajszivárgás léphet föl, akárcsak akkor, ha rossz helyre kerül. Utóbbi esetben előfordul, hogy a szuszogó az olajszint alá kerül és nem a levegő, hanem az olaj távozik. Olaj nélkül a meghibásodás garantált!

Légző helye

Mivel az összeszerelt hajtóművek közúton történő szállítással jutnak felhasználási helyükre, az olajszivárgás elkerülése érdekében, a légző beszerelése csak a helyszínen lehetséges. A készterméken műhelyünk mindig megjelöli a légző helyét, és mellékeljük is a szuszogót.

Abban az esetben, amikor a pozíció megköveteli, hogy a hajtómű teljesen fel legyen töltve olajjal, a szuszogót ki kell emelni egy toldattal. Előfordulhat azonban, hogy a kiemelés nem fér el a beépítésnél. Ilyenkor kevesebb olajjal végezzük az összeszerelést, és az olajszint feletti golyóscsapágyakat zárt csapágyra cseréljük, a kúposcsapágyaknál pedig zsírtányért alkalmazunk. Így biztosítjuk a megfelelő kenést.

Egy rossz pozícióban beépített hajtómű a kenés hiánya miatt az elvárt üzemidő előtt tönkremegy. Fontos tehát, hogy vásárlás előtt, vagy a beépítés módosításánál konzultáljanak mérnök kollégáimmal.

Kincsverő László
hajtómű szerelő

Legfrissebb cikkeink

Agisys keveréstechnika - adagolás automatizálása egyszerűen

Agisys keveréstechnika - adagolás automatizálása egyszerűen

Hírlevelünkben szemügyre vesszük, hogy mi történik a keverés előtt és után. Az egyszerű válasz: Keverés előtt a keverendő anyagokat beadagoljuk, utána pedig ürítjük a tartályt. Kollégáink az Agisys-nél ennél összetettebben vizsgálják a helyzetet.

Speciális üzemi körülmények között használható motorok 3 nap alatt!

Speciális üzemi körülmények között használható motorok 3 nap alatt!

Partnereink gyakran keresnek olyan motorokat, amelyeket extrém meleg helyen kívánnak használni, de a páratartalom azonos a normál környezetével. A gyártók jellemzően 400C-nál nem magasabb környezeti hőmérsékletre tervezik az aszinkronmotorokat.

Összes cikk megtekintése
Hajtós csapat

Küldetésünk keverő berendezések, hajtástechnikai rendszerek és ezek elemeinek tervezése, gyártása, összeszerelése, értékesítése és javítása.
Legyen Ügyfelünk Ön is!