EnglishEnglish

Miben segíthet szakértőnk?

Legjobb megoldások keresése, eszközök kiválasztása, technikai és műszaki kérdések, költséghatékony megoldások.
Munktársaink sok éves tapasztalattal rendelkeznek.

Tengelits István

Tengelits István

üzletkötő, okl. villamosmérnök

+36 20 583 9005
Lépjen kapcsolatba Velünk

Hajtómű pozíció-amire mindenképp figyelni kell!

Már felhívtuk a figyelmet korábban a hajtóművek beépítési pozíciójának fontosságára. Hogy miért olyan lényeges ez a kérdés? Bemutatom a szerelés szemszögéből!

A lényeget röviden összefoglalva:

Biztosítani kell, hogy a kívánt pozícióban a hajtómű minden szükséges alkatrésze kapjon megfelelő kenést, ugyanakkor ne szivárogjon az olaj!

A legkisebb hajtóműveink pozíció függetlenek, melyeket a gyártó teljesen feltölt olajjal, így az minden kenést igénylő alkatrészhez eljut. Ezeknél a méreteknél elhanyagolható az olaj tágulása, ezért nincs szükség semmilyen átalakításra, plusz alkatrészre (pl. légzőre).

Nagyobb hajóműveknél már körültekintően kell eljárni. Méretükből adódóan nem lenne gazdaságos olajjal teljesen feltölteni ezeket a hajtóműveket (bár néha elkerülhetetlen). Az összeszerelés során a gyári előírásoknak megfelelően a hajtóművet ellátjuk szintjelzővel, és beállítjuk a helyes olajszintet. Kijelöljük továbbá a légző (más néven szuszogó) helyét, melynek a hajtómű beépítési pozíciója szerinti legmagasabb pontra kell kerülnie. Ez hivatott a megtágult olaj által összenyomott levegőt kiengedni. Ennek hiányában könnyen olajszivárgás léphet föl, akárcsak akkor, ha rossz helyre kerül. Utóbbi esetben előfordul, hogy a szuszogó az olajszint alá kerül és nem a levegő, hanem az olaj távozik. Olaj nélkül a meghibásodás garantált!

Légző helye

Mivel az összeszerelt hajtóművek közúton történő szállítással jutnak felhasználási helyükre, az olajszivárgás elkerülése érdekében, a légző beszerelése csak a helyszínen lehetséges. A készterméken műhelyünk mindig megjelöli a légző helyét, és mellékeljük is a szuszogót.

Abban az esetben, amikor a pozíció megköveteli, hogy a hajtómű teljesen fel legyen töltve olajjal, a szuszogót ki kell emelni egy toldattal. Előfordulhat azonban, hogy a kiemelés nem fér el a beépítésnél. Ilyenkor kevesebb olajjal végezzük az összeszerelést, és az olajszint feletti golyóscsapágyakat zárt csapágyra cseréljük, a kúposcsapágyaknál pedig zsírtányért alkalmazunk. Így biztosítjuk a megfelelő kenést.

Egy rossz pozícióban beépített hajtómű a kenés hiánya miatt az elvárt üzemidő előtt tönkremegy. Fontos tehát, hogy vásárlás előtt, vagy a beépítés módosításánál konzultáljanak mérnök kollégáimmal.

Kincsverő László
hajtómű szerelő

Legfrissebb cikkeink

Már elérhető az S2U IP66-os védettségű frekvenciaváltó

Már elérhető az S2U IP66-os védettségű frekvenciaváltó

Korábbi cikkünkben már felhívtuk a figyelmet arra, hogy a Bonfiglioli Vectron cég a közkedvelt Syn10-es frekvenciaváltó-család gyártását megszünteti. Ezzel párhuzamosan megjelent termékkínálatunkban a sokkal fejlettebb S2U egyfázisú betáplálású frekvenciaváltó-család. Mostantól pedig már az S2U családból is elérhető a nagy IP védettségű, tokozott változat. 

Tartószerkezettel ellátott IBC keverő

Tartószerkezettel ellátott IBC keverő

Sorozatunk előző cikkeiben írtunk az Agisys IBC keverőkről általában és az alapgyűrűvel szerelt kivitelről részletesebben. Most vizsgáljuk meg tüzetesebbesen a család következő tagját.

Összes cikk megtekintése
Hajtós csapat

Küldetésünk keverő berendezések, hajtástechnikai rendszerek és ezek elemeinek tervezése, gyártása, összeszerelése, értékesítése és javítása.
Legyen Ügyfelünk Ön is!