EnglishEnglish

Miben segíthet szakértőnk?

Legjobb megoldások keresése, eszközök kiválasztása, technikai és műszaki kérdések, költséghatékony megoldások.
Munktársaink sok éves tapasztalattal rendelkeznek.

Makkos Balázs

Makkos Balázs

üzletkötő, gépészmérnök

+36 20 983 7087
Lépjen kapcsolatba Velünk

Hajtóműveink olajcsere intervallumai

Legutóbb olvashattak hajtóműveink kenőanyagairól,  de arról még nem esett szó, hogy milyen időközönként van szükség a kenőanyagok cseréjére, ha egyáltalán szükség van rá…

A gyárilag szintetikus olajtöltéssel érkező kis VF és a W sorozatú csigahajtóművek a 86-os méretig ún. élettartam kenésű hajtások. Ezeknél a típusoknál nincs szükség a kenőolaj cseréjére.

Ugyan ez a helyzet a kisméretű C, A, F, S hajtásokkal is 4-es méretig, amelyeket szintén szintetikus olajjal szállítunk, így a gyártói besorolás szerint ezeket a hajtásokat is élettartam kenésű hajtásoknak tekintjük.

A nagyobb méretű hajtások esetén, mint a W110-es csigahajtómű vagy a nagy teljesítmény sűrűségű 300-as sorozatú bolygóhajtóművek, már a szintetikus kenőolajok alkalmazása mellett is szükség van olajcserére. Kiváltképpen igaz ez a C, A, F, S hajtásokra 5-ös mérettől felfelé, melyeket alaphelyzetben ásványi olajjal töltünk fel.

Miért szükséges a nagyobb hajtásokban a szintetikus kenőolaj alkalmazása mellett is annak cseréje? Gondoljunk bele, azonos minőségű kenőanyagot alkalmazva, egy nagyobb teljesítményű hajtás esetében mennyivel nagyobb igénybevételnek van kitéve ugyan az az olaj. A fokozott igénybevétel hatására a kenőanyag gyorsabban elhasználódik és idővel már nem biztosít megfelelő kenést a szükséges alkatrészek számára. Ez a veszély a kis teljesítményű hajtásoknál nem áll fenn, ezért beszélhetünk élettartam kenésű hajtásokról.

Mégis milyen időközönként kell olajat cserélni az azt igénylő hajtásokban?

Az első olajcserét 300 üzemóra után kell elvégezni, hogy az alkatrészek bejáródása / összefutása alatt esetlegesen keletkező apróbb fémszemcséket eltávolítsuk a hajtóműből. Ha kulcsfontosságú hajtásról van szó, vagy csak szeretnénk teljesen biztosak lenni hajtóművünk belső tisztaságát illetően, megfelelő segédanyagok alkalmazásával gondosan öblítsük át a hajtóművet. Ezt követően, attól függően, hogy milyen típusú olajjal van töltve a hajtómű, és milyen olajhőmérséklet mellett üzemel a hajtás, az alábbi olajcsere periódusokat adja meg a gyártó:

Olaj hőmérséklet [°C]  Csere periódus - Üzemóra [h]
Ásványi olaj  Szintetikus olaj
< 65  8000 25000
65-80 4000 15000
80-95 2000 12500

Fontos, hogy a különböző típusú, kiváltképpen az ásványi és a szintetikus olajokat ne keverjük, és az olajcsere intervallumok között is folyamatosan ellenőrizzük az olajszintet!

Császár Péter
gépészmérnök

Legfrissebb cikkeink

Amikor a múlt és a jelen találkozik

Amikor a múlt és a jelen találkozik

Egyedi ipari feladatok napi szinten merülnek fel az Agisys Kft.-nél, amit szakképzett kollégáink bátran el is vállalnak. Ez legutóbb sem történt másként, amikor egy tartálygyártó partnertől érkezett megkeresés. 

Mit tud az IP66-os védettségű S2U frekvenciaváltó?

Mit tud az IP66-os védettségű S2U frekvenciaváltó?

Ahogy korábbi hírlevelünkben már olvashatták, a megszokott Syn10-es frekvenciaváltó család helyére az új S2U család lépett. Az egyfázisú IP20-as S2U frekvenciaváltó nem ismeretlen Önök előtt, de az igazi újdonság az, hogy raktáron tartjuk már az IP66-os kivitelt, elérhető a háromfázisú megtáplálású változat és a teljesítménytartomány is jelentősen megnőtt. Ismerkedjünk meg közelebbről az újdonságokkal!

Összes cikk megtekintése
Hajtós csapat

Küldetésünk keverő berendezések, hajtástechnikai rendszerek és ezek elemeinek tervezése, gyártása, összeszerelése, értékesítése és javítása.
Legyen Ügyfelünk Ön is!