EnglishEnglish

Miben segíthet szakértőnk?

Legjobb megoldások keresése, eszközök kiválasztása, technikai és műszaki kérdések, költséghatékony megoldások.
Munktársaink sok éves tapasztalattal rendelkeznek.

Makkos Balázs

Makkos Balázs

üzletkötő, gépészmérnök

+36 20 983 7087
Lépjen kapcsolatba Velünk

FONTOS, hogy építjük be!

Aki már többször kért tőlünk ajánlatot, biztosan találkozott a következő kérdéssel: "Hogyan szeretné beépíteni a hajtóművet?". De miért is fontos az építési helyzet, és mikor kell rá különösen odafigyelni?

Egy hajtóművet sokféleképpen be lehet építeni, ami nem csak a tervezési folyamat során enged nagyobb mozgásteret, de meglévő hajtás kiváltásakor is hasznos lehet. Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy bizonyos hajtóműveket (különösen a nagyteljesítményű hajtásokat) már nem lehet tetszőleges pozícióban beépíteni, legalább is azonos feltételek mellett.

Akárcsak a hajtóművekhez használt kenőolajok esetében, itt is több csoportot különíthetünk el:

  1. pozíciófüggetlen hajtások,
  2. részlegesen szabályozott beépíthetőségű hajtások,
  3. szabályozott beépítésű hajtások.

Az 1. csoportba tartoznak a legkisebb hajtások, melyek tetszőlegesen bármilyen pozícióba beépíthetőek:

Pozíciófüggetlen Bonfiglioli hajtóművek
VF 30 44 49
W 63 75 86
C 11 21 31
A 10 20 30 35 41
F 10 20 25
S 10 20 30 40

 
A 2. csoportba azok a hajtások tartoznak, amelyek alap kivitelben a kihajtó résszel függőlegesen felfelé való elhelyezést (a "C" típusú hajtóműveknél V3 és V6, "F" típusnál H6 beépítési pozíciót) kivéve bárhogyan felszerelhetőek. Ha mégis az említett pozícióban kellene beépíteni a hajtásokat, azt csak a megfelelő olajszint beállítása után, vagy csapágycserét követően tudjuk megtenni.

Részlegesen szabályozott beépíthetőségű hajtóművek

C 35 41
F 31 41


Az 1. és 2. csoport hajtóművei egyaránt szintetikus olajjal vannak feltöltve, és ahogy azt korábban már olvashatták ún. élettartam kenésű hajtások, melyek normál esetben nem igényelnek olajcserét.

A 3. csoportban szereplő hajtások esetén már az ajánlatkérés fázisában érdemes leegyeztetni a pontos beépítési helyzetet. Ezeknél a nagyobb hajtóműveknél már jelentős eltérés lehet az egyes pozíciókhoz tartozó olajmennyiségekben, egyes esetekben itt is szükség lehet csapágycserére, ráadásul mindezek együttes hatása némileg még a hajtóművek árán is érezteti hatását.

Szabályozott beépítésű Bonfiglioli hajtóművek
W 110
C 51 61 70 80 90
A 50 55 60 70 80 90
F 51 60 70 80 90
S 50
300 300 301 303 305 306 307 309 310 311 313

 
A különböző hajtómű családokhoz tartozó beépítési pozíciókat és annak jelöléseit tartalmazó dokumentumokat az alábbi linkekre kattintva tölthetik le:

Császár Péter
gépészmérnök

Legfrissebb cikkeink

Már elérhető az S2U IP66-os védettségű frekvenciaváltó

Már elérhető az S2U IP66-os védettségű frekvenciaváltó

Korábbi cikkünkben már felhívtuk a figyelmet arra, hogy a Bonfiglioli Vectron cég a közkedvelt Syn10-es frekvenciaváltó-család gyártását megszünteti. Ezzel párhuzamosan megjelent termékkínálatunkban a sokkal fejlettebb S2U egyfázisú betáplálású frekvenciaváltó-család. Mostantól pedig már az S2U családból is elérhető a nagy IP védettségű, tokozott változat. 

Tartószerkezettel ellátott IBC keverő

Tartószerkezettel ellátott IBC keverő

Sorozatunk előző cikkeiben írtunk az Agisys IBC keverőkről általában és az alapgyűrűvel szerelt kivitelről részletesebben. Most vizsgáljuk meg tüzetesebbesen a család következő tagját.

Összes cikk megtekintése
Hajtós csapat

Küldetésünk keverő berendezések, hajtástechnikai rendszerek és ezek elemeinek tervezése, gyártása, összeszerelése, értékesítése és javítása.
Legyen Ügyfelünk Ön is!