Aki már többször kért tőlünk ajánlatot, biztosan találkozott a következő kérdéssel: "Hogyan szeretné beépíteni a hajtóművet?". De miért is fontos az építési helyzet, és mikor kell rá különösen odafigyelni?
Egy hajtóművet sokféleképpen be lehet építeni, ami nem csak a tervezési folyamat során enged nagyobb mozgásteret, de meglévő hajtás kiváltásakor is hasznos lehet. Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy bizonyos hajtóműveket (különösen a nagyteljesítményű hajtásokat) már nem lehet tetszőleges pozícióban beépíteni, legalább is azonos feltételek mellett.
Akárcsak a hajtóművekhez használt kenőolajok esetében, itt is több csoportot különíthetünk el:
Az 1. csoportba tartoznak a legkisebb hajtások, melyek tetszőlegesen bármilyen pozícióba beépíthetőek:
Pozíciófüggetlen Bonfiglioli hajtóművek | |||||
VF | 30 | 44 | 49 | ||
W | 63 | 75 | 86 | ||
C | 11 | 21 | 31 | ||
A | 10 | 20 | 30 | 35 | 41 |
F | 10 | 20 | 25 | ||
S | 10 | 20 | 30 | 40 |
A 2. csoportba azok a hajtások tartoznak, amelyek alap kivitelben a kihajtó résszel függőlegesen felfelé való elhelyezést (a "C" típusú hajtóműveknél V3 és V6, "F" típusnál H6 beépítési pozíciót) kivéve bárhogyan felszerelhetőek. Ha mégis az említett pozícióban kellene beépíteni a hajtásokat, azt csak a megfelelő olajszint beállítása után, vagy csapágycserét követően tudjuk megtenni.
Részlegesen szabályozott beépíthetőségű hajtóművek |
||
C | 35 | 41 |
F | 31 | 41 |
Az 1. és 2. csoport hajtóművei egyaránt szintetikus olajjal vannak feltöltve, és ahogy azt korábban már olvashatták ún. élettartam kenésű hajtások, melyek normál esetben nem igényelnek olajcserét.
A 3. csoportban szereplő hajtások esetén már az ajánlatkérés fázisában érdemes leegyeztetni a pontos beépítési helyzetet. Ezeknél a nagyobb hajtóműveknél már jelentős eltérés lehet az egyes pozíciókhoz tartozó olajmennyiségekben, egyes esetekben itt is szükség lehet csapágycserére, ráadásul mindezek együttes hatása némileg még a hajtóművek árán is érezteti hatását.
Szabályozott beépítésű Bonfiglioli hajtóművek | ||||||||||
W | 110 | |||||||||
C | 51 | 61 | 70 | 80 | 90 | |||||
A | 50 | 55 | 60 | 70 | 80 | 90 | ||||
F | 51 | 60 | 70 | 80 | 90 | |||||
S | 50 | |||||||||
300 | 300 | 301 | 303 | 305 | 306 | 307 | 309 | 310 | 311 | 313 |
A különböző hajtómű családokhoz tartozó beépítési pozíciókat és annak jelöléseit tartalmazó dokumentumokat az alábbi linkekre kattintva tölthetik le:
Császár Péter
gépészmérnök
Küldetésünk keverő berendezések, hajtástechnikai rendszerek és ezek elemeinek tervezése, gyártása, összeszerelése, értékesítése és javítása.
Legyen Ügyfelünk Ön is!