EnglishEnglish

Miben segíthet szakértőnk?

Legjobb megoldások keresése, eszközök kiválasztása, technikai és műszaki kérdések, költséghatékony megoldások.
Munktársaink sok éves tapasztalattal rendelkeznek.

Tengelits István

Tengelits István

üzletkötő, okl. villamosmérnök

+36 20 583 9005
Lépjen kapcsolatba Velünk

FONTOS, hogy építjük be!

Aki már többször kért tőlünk ajánlatot, biztosan találkozott a következő kérdéssel: "Hogyan szeretné beépíteni a hajtóművet?". De miért is fontos az építési helyzet, és mikor kell rá különösen odafigyelni?

Egy hajtóművet sokféleképpen be lehet építeni, ami nem csak a tervezési folyamat során enged nagyobb mozgásteret, de meglévő hajtás kiváltásakor is hasznos lehet. Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy bizonyos hajtóműveket (különösen a nagyteljesítményű hajtásokat) már nem lehet tetszőleges pozícióban beépíteni, legalább is azonos feltételek mellett.

Akárcsak a hajtóművekhez használt kenőolajok esetében, itt is több csoportot különíthetünk el:

  1. pozíciófüggetlen hajtások,
  2. részlegesen szabályozott beépíthetőségű hajtások,
  3. szabályozott beépítésű hajtások.

Az 1. csoportba tartoznak a legkisebb hajtások, melyek tetszőlegesen bármilyen pozícióba beépíthetőek:

Pozíciófüggetlen Bonfiglioli hajtóművek
VF 30 44 49
W 63 75 86
C 11 21 31
A 10 20 30 35 41
F 10 20 25
S 10 20 30 40

 
A 2. csoportba azok a hajtások tartoznak, amelyek alap kivitelben a kihajtó résszel függőlegesen felfelé való elhelyezést (a "C" típusú hajtóműveknél V3 és V6, "F" típusnál H6 beépítési pozíciót) kivéve bárhogyan felszerelhetőek. Ha mégis az említett pozícióban kellene beépíteni a hajtásokat, azt csak a megfelelő olajszint beállítása után, vagy csapágycserét követően tudjuk megtenni.

Részlegesen szabályozott beépíthetőségű hajtóművek

C 35 41
F 31 41


Az 1. és 2. csoport hajtóművei egyaránt szintetikus olajjal vannak feltöltve, és ahogy azt korábban már olvashatták ún. élettartam kenésű hajtások, melyek normál esetben nem igényelnek olajcserét.

A 3. csoportban szereplő hajtások esetén már az ajánlatkérés fázisában érdemes leegyeztetni a pontos beépítési helyzetet. Ezeknél a nagyobb hajtóműveknél már jelentős eltérés lehet az egyes pozíciókhoz tartozó olajmennyiségekben, egyes esetekben itt is szükség lehet csapágycserére, ráadásul mindezek együttes hatása némileg még a hajtóművek árán is érezteti hatását.

Szabályozott beépítésű Bonfiglioli hajtóművek
W 110
C 51 61 70 80 90
A 50 55 60 70 80 90
F 51 60 70 80 90
S 50
300 300 301 303 305 306 307 309 310 311 313

 
A különböző hajtómű családokhoz tartozó beépítési pozíciókat és annak jelöléseit tartalmazó dokumentumokat az alábbi linkekre kattintva tölthetik le:

Császár Péter
gépészmérnök

Legfrissebb cikkeink

Frekvenciaváltóval ellátott Agisys IBC keverő

Frekvenciaváltóval ellátott Agisys IBC keverő

Sorozatunk előző cikkeiben írtunk az Agisys IBC keverőkről általában, az alapgyűrűvel és a tartószerkezettel szerelt kivitelről részletesebben. Most lássuk a legjobb felszereltségű verziót.

Már elérhető az S2U IP66-os védettségű frekvenciaváltó

Már elérhető az S2U IP66-os védettségű frekvenciaváltó

Korábbi cikkünkben már felhívtuk a figyelmet arra, hogy a Bonfiglioli Vectron cég a közkedvelt Syn10-es frekvenciaváltó-család gyártását megszünteti. Ezzel párhuzamosan megjelent termékkínálatunkban a sokkal fejlettebb S2U egyfázisú betáplálású frekvenciaváltó-család. Mostantól pedig már az S2U családból is elérhető a nagy IP védettségű, tokozott változat. 

Összes cikk megtekintése
Hajtós csapat

Küldetésünk keverő berendezések, hajtástechnikai rendszerek és ezek elemeinek tervezése, gyártása, összeszerelése, értékesítése és javítása.
Legyen Ügyfelünk Ön is!