A hajtástechnikában sokszor találkozunk olyan feladattal, ahol valamilyen módon biztosítani kell, hogy a meghajtott berendezés a leállítását követően pozícióban maradjon, esetleg ne forogjon vissza a következő újraindításig. Ennek elérésére több lehetőségünk is van.
A felső-prémium kategóriájú WEG motorokról már egész cikksorozatot olvashattak, de egy fontos dologról még nem esett szó:
"Hány nap a szállítás?"
Ha már olajcserére kerül a sor, nem árt tudnunk milyen mennyiségű kenőanyagra lesz szükségünk, ahogy azt sem, hogy milyen tényezők befolyásolják az előírt mennyiséget.
Aki már többször kért tőlünk ajánlatot, biztosan találkozott a következő kérdéssel: "Hogyan szeretné beépíteni a hajtóművet?". De miért is fontos az építési helyzet, és mikor kell rá különösen odafigyelni?
A frekvenciaváltóról üzemeltetett villanymotoroknál sokszor felmerülő kérdés, hogy milyen tartományban lehet szabályozni a motorok fordulatszámát, van-e bármiféle korlát, és mire érdemes odafigyelni.
Legutóbb olvashattak hajtóműveink kenőanyagairól, de arról még nem esett szó, hogy milyen időközönként van szükség a kenőanyagok cseréjére, ha egyáltalán szükség van rá…
Az általunk forgalmazott Bonfiglioli hajtásokhoz típustól függően különféle kenőanyagokat ajánl a gyártó, így mi is többféle típust alkalmazunk. Ha érdekli, hogy milyen olajjal töltjük fel raktárról kínált hajtóműveinket, és van-e választási lehetősége, most választ kaphat kérdéseire.
A hajtástechnikában gyakran előfordul, hogy nem folyamatos, hanem szakaszos üzemre kell hajtást választani. Miben befolyásolja mindez a hajtómű műszaki paramétereit?
Az egy fázisról üzemeltethető 3000/perc fordulatú mini vibromotorunk legújabb típusa a megújult külső mellett a felhasználási lehetőségek terén is többet nyújt, mint elődje!
A kúp-, és homlokkerekes hajtóművek termikus terhelhetőségéről szóló korábbi cikkemet tovább fejtegetem, ugyanis nem szabad elfelejteni, hogy a környezeti hőmérséklet is hatással van ezekre a terhelhetőségi adatokra.
Nem rég mutattuk be új, raktárról elérhető GREEN STAR tengelykapcsolóinkat, melyek a nagyobb teherbírás mellett mostantól robbanásbiztos környezetben is használhatóak.
A kiválasztás során a sok egyéb tényező mellett a hajtóművek termikus terhelhetőségét is szem előtt kell tartani, ami bizonyos esetekben jelentősen eltér a mechanikai teherbírástól.
Azzal a jelenséggel bizonyára már sokan találkoztak, ha egy villanymotort huzamosabb ideig túlterhelnek, akkor az előbb-utóbb leég. De mi történik ilyenkor a villanymotorral, és hogyan változnak meg a műszaki paraméterei?
Ha már hajtómű kiválasztásra adjuk a fejünket, nem árt ismernünk a leggyakoribb hajtások főbb jelölésit és azok jelentését. A továbbiakban a Bonfiglioli VF, W csigakerekes, a C, F, S homlokkerekes és az A kúpkerekes hajtómű családjainak jelöléseivel ismerkedünk.
Minden gyártó eltérően rendszerezi termékeinek 3D modelljeit. Mai cikkemben bemutatom, hogy a WEG-nél hogyan teszik mindezt.
A tervezési folyamat során gyakran szükség van a különböző alkotó elemek 2D/3D modelljeire. Nincs ez másként a villanymotoroknál sem. Természetesen a WEG W22 sorozatához is letölthetőek ilyen modellek a teljes mérettartományban.
Mit tehetünk, ha nem áll rendelkezésünkre elég információ az üzemtényező meghatározásához? Ehhez nyújtunk ma segítséget!
A magasabb energiahatékonysági osztályba tartozó villanymotorokkal elérhető energia és költség megtakarításról már sok szó esett. Vajon más előnyökkel is jár, ha a ma elérhető egyik legkorszerűbb IE4-es WEG motorcsalád tagjai közül választunk? A továbbiakban ezt fogjuk vizsgálni.
Előzőleg arról esett szó, hogy a terheléstől függően milyen üzemtényezővel rendelkező hajtást érdemes választani.
De honnan tudjuk, mikor melyik terhelés kategória (K1,K2,K3) adataival kell dolgozzunk? A továbbiakban erről lesz szó…
Az Agisys Kft. alumínium villanymotorjait akár öntöttvas pajzsokkal is rendelheti, ezzel egyesítve az alumínium motorok előnyeit, az öntöttvas motorok pozitív tulajdonságaival!
Az elmúlt pár alkalommal megnéztük, hogy milyen értékeket vehet fel az üzemtényező, és mi befolyásolja azok változását. Arról azonban még nem esett szó, hogy mikor érdemes nagyobb, vagy éppen kisebb üzemtényezőt választani.
Előfordult már, hogy sürgősen kellene kettős tekercselésű fékes vagy Dahlander fékes motor?
Az Agisys Kft. ebben is segítséget nyújt.
Múlt alkalommal egy példán keresztül bemutattam, hogy a katalógus adott paraméterek esetén milyen üzemtényezővel kínál hajtásokat. Most azt nézzük meg, hogy mi áll a különböző üzemtényezők hátterében.
A TMS és TMS2 sorozatú Agisys villanymotorok már speciális B5R és B14B peremekkel is elérhetőek törökbálinti telephelyünkön, legyen szó 2, 4, 6 vagy 8 pólusú kivitelről, esetleg fékes verzióról.
Múlt héten már eljutottunk odáig, hogy ki tudunk választani olyan hajtásokat, amelyek alkalmasak lehetnek egy adott feladatra. De azt még nem tisztáztuk, honnan fogjuk tudni, melyik lesz a legjobb megoldás?
Az előző cikkünkben arról olvashattak, hogy milyen adatokra, információkra van szükség egy hajtómű kiválasztásához. Most a korábban bemutatott eseteket részletesen végig vesszük.
Minden fékes motorra igaz, hogy a fék megfelelő működése csak akkor biztosított, ha megfelelő a féktárcsa állapota és a légrés mértéke az előírt nagyságú.
A mindennapi munkánk során sokféle hajtástechnikai feladattal, problémával találkozunk, amire igyekszünk gyors, és hatékony megoldást kínálni. De mégis milyen lépésekből áll egy kiválasztási folyamat? Milyen adatokra van szükség?
Egy korábbi cikkünkben már részletesen írtunk arról, hogy a motor túlmelegedés elleni védelmének leghatásosabb módja a motor tekercsfejébe épített PTC használata.
A csigahajtómű a leggyakrabban keresett hajtások egyike, ráadásul az általunk forgalmazott Bonfiglioli márka egyike a világ vezető csigahajtómű gyártóinak.
De mégis mekkora nyomatékigényű feladatokra lehetnek alkalmasak ezek a hajtóművek?
Küldetésünk keverő berendezések, hajtástechnikai rendszerek és ezek elemeinek tervezése, gyártása, összeszerelése, értékesítése és javítása.
Legyen Ügyfelünk Ön is!