Makkos Balázs
Császár Péter
üzletkötő, okl. gépészmérnök

Miben segíthet szakértőnk?

Legjobb megoldások keresése, eszközök kiválasztása, technikai és műszaki kérdések, költséghatékony megoldások.
Munktársaink sok éves tapasztalattal rendelkeznek.

Császár Péter

Császár Péter

üzletkötő, okl. gépészmérnök

+36 20 583 9003
Email íráshoz kattintson ide

Hajtómű pozíció-amire mindenképp figyelni kell!

Már felhívtuk a figyelmet korábban a hajtóművek beépítési pozíciójának fontosságára. Hogy miért olyan lényeges ez a kérdés? Bemutatom a szerelés szemszögéből!

A lényeget röviden összefoglalva:

Biztosítani kell, hogy a kívánt pozícióban a hajtómű minden szükséges alkatrésze kapjon megfelelő kenést, ugyanakkor ne szivárogjon az olaj!

A legkisebb hajtóműveink pozíció függetlenek, melyeket a gyártó teljesen feltölt olajjal, így az minden kenést igénylő alkatrészhez eljut. Ezeknél a méreteknél elhanyagolható az olaj tágulása, ezért nincs szükség semmilyen átalakításra, plusz alkatrészre (pl. légzőre).

Nagyobb hajóműveknél már körültekintően kell eljárni. Méretükből adódóan nem lenne gazdaságos olajjal teljesen feltölteni ezeket a hajtóműveket (bár néha elkerülhetetlen). Az összeszerelés során a gyári előírásoknak megfelelően a hajtóművet ellátjuk szintjelzővel, és beállítjuk a helyes olajszintet. Kijelöljük továbbá a légző (más néven szuszogó) helyét, melynek a hajtómű beépítési pozíciója szerinti legmagasabb pontra kell kerülnie. Ez hivatott a megtágult olaj által összenyomott levegőt kiengedni. Ennek hiányában könnyen olajszivárgás léphet föl, akárcsak akkor, ha rossz helyre kerül. Utóbbi esetben előfordul, hogy a szuszogó az olajszint alá kerül és nem a levegő, hanem az olaj távozik. Olaj nélkül a meghibásodás garantált!

Légző helye

Mivel az összeszerelt hajtóművek közúton történő szállítással jutnak felhasználási helyükre, az olajszivárgás elkerülése érdekében, a légző beszerelése csak a helyszínen lehetséges. A készterméken műhelyünk mindig megjelöli a légző helyét, és mellékeljük is a szuszogót.

Abban az esetben, amikor a pozíció megköveteli, hogy a hajtómű teljesen fel legyen töltve olajjal, a szuszogót ki kell emelni egy toldattal. Előfordulhat azonban, hogy a kiemelés nem fér el a beépítésnél. Ilyenkor kevesebb olajjal végezzük az összeszerelést, és az olajszint feletti golyóscsapágyakat zárt csapágyra cseréljük, a kúposcsapágyaknál pedig zsírtányért alkalmazunk. Így biztosítjuk a megfelelő kenést.

Egy rossz pozícióban beépített hajtómű a kenés hiánya miatt az elvárt üzemidő előtt tönkremegy. Fontos tehát, hogy vásárlás előtt, vagy a beépítés módosításánál konzultáljanak mérnök kollégáimmal.

Kincsverő László
hajtómű szerelő

Értesüljön első kézből
Havi rendszerességgel küldünk cikkeket az újdonságainkról, trendekről, műszaki információkról.
Adja meg nevét és email címét, hogy Ön is megkapja cikkeinket.
 
 
 
Legfrissebb cikkeink

Az AGISYS Kft. ünnepi munkarendje

Az AGISYS Kft. ünnepi munkarendje

A december vége szinte mindenhol az ünnepi készülődésről szól, azonban januárban újra beindul az élet. Ünnepi munkarendünk segítségével Önök is könnyebben tervezhetnek a következő év első hónapjára.  

Hogyan válasszunk villanymotort?

Hogyan válasszunk villanymotort?

Szeretnénk legújabb cikkünkben a megfelelő villanymotor kiválasztásához segítséget nyújtani. Bízunk benne hozzá tudunk járulni a tökéletes választáshoz cikkünk segítségével.

Összes cikk megtekintése
Hajtós csapat

Küldetésünk keverő berendezések, hajtástechnikai rendszerek és ezek elemeinek tervezése, gyártása, összeszerelése, értékesítése és javítása.
Legyen Ügyfelünk Ön is! 

Szécsényi 2020