Ügyfeleink gyakran fordulnak hozzánk csigahajtómű ajánlatkéréssel, melyeknél csupán a csőtengely méretét és a motor specifikációit ismerik. Azonban a hajtómű áttételére (vagy a kimenő fordulatszámra) vonatkozó kérdésre sok esetben nem tudnak választ adni. Gyakran jellemző továbbá, hogy a hajtómű rögzítési módja – peremes, talpas vagy felfűzhető – sem egyértelmű.
1. Hajtómű bevizsgálása: Sok esetben elegendő a beazonosításhoz ha fotót küldenek a hajtómű házról, valamint az adattáblákról. Ha ez nem segít a motoros csigahajtóművet eljuttathatják hozzánk. Szervizünkben szakembereink elvégzik a szükséges azonosítási feladatokat.
2. Áttétel meghatározása működő hajtás esetén: Amennyiben a hajtás nem leszerelhető, de a csigahajtómű még továbbítja a nyomatékot, az áttétel viszonylag könnyen megállapítható. A motor ventilátorburkolatának eltávolítása után a ventilátort kézzel kell forgatni. Az áttétel az a szám, ahányszor a ventilátort körbe kell forgatni ahhoz, hogy a kihajtó tengely egy teljes fordulatot tegyen.
3. Áttétel meghatározása nem működő hajtás esetén: Ha a hajtómű már nem viszi át a hajtást, a csigahajtóművet szét kell szerelni. Ezáltal láthatóvá válik a csigatengely és a bronzból készült csigakerék. Meg kell számolni a csigatengely bekezdéseinek számát (a tengelyt szemből nézve ez jól látható), valamint a bronzkerék fogszámát. Az áttétel egyszerű osztással számítható: a bronz csigakerék fogszámát el kell osztani a csigatengely bekezdéseinek számával.
4. Rögzítési mód azonosítása: A hajtómű rögzítési módjának meghatározásához a legegyszerűbb megoldás, ha a motoros hajtóműről készített fényképet elküldik részünkre.
Amennyiben felmerült bármilyen kérdése, vagy nehézséget okoz a Bonfiglioli hajtómű beazonosítása, forduljon bizalommal kollégáinkhoz, akik kérdéseire készséggel adnak választ.
Küldetésünk keverő berendezések, hajtástechnikai rendszerek és ezek elemeinek tervezése, gyártása, összeszerelése, értékesítése és javítása.
Legyen Ügyfelünk Ön is!