Olajszint csökkenésekor javasolt azonnal foglalkozni a problémával. A hajtómű elégtelen kenése a csapágyak elhasználódásához, a fogaskerekek fokozott kopásához, akár töréséhez is vezethet.
Az olajszint csökkenés oka szinte minden esetben a tömítetlenségből ered, az oka lehet elhasználódott tömítés, vagy kopott futó felület. Érdemes először megállapítani az olajvesztés pontos helyét, ha nem egyértelmű, tisztítsuk meg a hajtást, és várjuk meg, míg azonosíthatóvá válik az ok. Ha szükséges, pótoljuk az olajat. Minden esetben ellenőrizzük, hogy a légző dugó (ha van) megfelelő pozícióban van és rendeltetésszerűen átszelel.
Probléma |
Lehetséges ok |
Lehetséges megoldás |
Olajfolyás szimeringnél |
Sérült szimering |
Szimeringcsere (ellenőrizze a szimering futófelüleltet) |
Olajfolyás szerelt peremnél, vagy fedélnél |
Sérült tömítés |
Tömítéscsere |
Olajfolyás a légződugóból |
Helytelen beépítési pozíció |
Ellenőrizze a beépítési pozíciót |
Olajfolyás a hajtóműházból |
Sérült hajtóműház |
Lépjen kapcsolatba az Agisys szakműhellyel |
A hajtóműveinknél alkalmazott olajakról itt írtunk részletesen.
Műszaki jellegű kérdéseivel forduljon területi képviselőinkhez.
Pécsi Péter
területi képviselő
Küldetésünk keverő berendezések, hajtástechnikai rendszerek és ezek elemeinek tervezése, gyártása, összeszerelése, értékesítése és javítása.
Legyen Ügyfelünk Ön is!