Makkos Balázs
Boross Zoltán
üzletkötő, villamosmérnök

Miben segíthet szakértőnk?

Legjobb megoldások keresése, eszközök kiválasztása, technikai és műszaki kérdések, költséghatékony megoldások.
Munktársaink sok éves tapasztalattal rendelkeznek.

Boross Zoltán

Boross Zoltán

üzletkötő, villamosmérnök

+36 20 361 6783
Email íráshoz kattintson ide

Mire figyeljünk a hajtóművek üzemeltetésekor?- 1. Melegedés

Ebben a cikksorozatban megpróbálom csoportosítani a hajtóművek üzemeltetésekor figyelendő legfontosabb paramétereket.

Elsőként a hajtóművek melegedéséről lesz szó, a következőkben pedig tárgyaljuk majd a hangos működést, az olajfolyásokat, a kihajtás hiányát, illetve a rögzítési problémákat.

A hajtómű normális melegedése sok mindentől függhet. Hatással van rá:

  • a környezeti hőmérséklet,
  • a leterheltség,
  • az üzemelési körülmények
  • az esetleges aktív hűtési megoldások.

Általánosságban elmondható, hogy egy jól kiválasztott fogaskerekes hajtómű 0°C és 40°C közötti környezeti hőmérséklet esetén nem melegszik jobban, mint amit az ember keze még elbír. Egy csiga lehet melegebb (régóta hajtástechnikával foglalkozó szakemberek szerint rá kell köpni, ha nem serceg, akkor még jó).  Amennyiben rendellenes melegedést észlelünk, javasolt lézeres hőmérővel megmérni a hajtómű hőmérsékletét a fontosabb pontokon (behajtó, és kihajtó oldali csapágyak, illetve köztes tengelyek csapágyai), és jegyzőkönyvben rögzíteni. A mérést javasolt óránként megismételni, és a terhelés változásával összevetni. Mielőtt a hajtóművet meggondolatlanul megbontjuk, mindenképpen ellenőrizzük, hogy a hő nem egy hibás motor csapágy, vagy egy vendégtengely felől érkezik-e a hajtóműbe. Az alábbi táblázatban a leggyakrabban előforduló okokat és lehetséges megoldásokat szedtem össze, de természetesen egyéb rendellenességre is visszavezethető lehet a túlzott melegedés.


Melegedés jellege

Lehetséges ok

Lehetséges megoldás

A hajtómű túlmelegedése egyenletesen mérhető a hajtómű felületén

Túl alacsony olajszint

Olajszint pótlása

Túl magas olajszint

Olajszint ellenőrzés

Túl régi olaj

Olajcsere

Szennyeződések az olajban

Olajcsere

A hajtómű túlmelegedése egy csapágyhoz, vagy egy tengelyhez köthető

Túl alacsony olajszint

Olajszint pótlása

Túl régi olaj

Olajcsere

Hibás csapágy

Lépjen kapcsolatba az Agisys szakműhellyel

 

Műszaki jellegű kérdéseivel forduljon területi képviselőinkhez.

 

Pécsi Péter
területi képviselő

Értesüljön első kézből
Havi rendszerességgel küldünk cikkeket az újdonságainkról, trendekről, műszaki információkról.
Adja meg nevét és email címét, hogy Ön is megkapja cikkeinket.
 
 
 
Legfrissebb cikkeink

25 eltöltött év a hajtástechnikában

25 eltöltött év a hajtástechnikában

Immár negyed évszázada vagyunk ügyfeleink szolgálatára hajtástechnikai és keveréstechnikai eszközeinkkel. Szeretnénk meghívni Önt egy játékba és mesélni a jövőbeli terveinkről, illetve megemlékezni az elmúlt 25 évről, amit a szakmában eltöltöttünk.

Oldalkeverők Easy change technológiával

Oldalkeverők Easy change technológiával

Sokak számára ismert technológia az oldalkeverés, amelyet számtalan helyen használunk az élelmiszeriparban, a gyógyszeriparban, de az olaj- és a vegyipari felhasználása is számtalanszor megjelenik.

Összes cikk megtekintése
Hajtós csapat

Küldetésünk keverő berendezések, hajtástechnikai rendszerek és ezek elemeinek tervezése, gyártása, összeszerelése, értékesítése és javítása.
Legyen Ügyfelünk Ön is! 

Szécsényi 2020