Makkos Balázs
Császár Péter
üzletkötő, okl. gépészmérnök

Miben segíthet szakértőnk?

Legjobb megoldások keresése, eszközök kiválasztása, technikai és műszaki kérdések, költséghatékony megoldások.
Munktársaink sok éves tapasztalattal rendelkeznek.

Császár Péter

Császár Péter

üzletkötő, okl. gépészmérnök

+36 20 583 9003
Email íráshoz kattintson ide

Kapcsolj ki!

A MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft. négy, egyenként három járműből álló darus vasúti pályafenntartó járműegységet gyárt a MÁV számára. Hosszú idő után ezek lesznek az első Ganz forgóvázzal Magyarországon készített járművek.

A jármű hajtásrendszerének megvalósításában az Agisys Kft. is jelentős részt vállalt. A Bosch Rexroth Kft. alvállalkozójaként egyedi leválasztó hajtóműveket terveztünk és gyártottunk a projektben. A lassú menetet a Bosch Rexroth által szállított hidromotoros hajtás biztosítja, amely egy leválasztó hajtóművön keresztül hajtja a kétfokozatú tengelyhajtómű behajtótengelyét a főhajtással ellentétes oldalon.
leválasztó hajtómű
leválasztó hajtómű
A leválasztó hajtómű négy helyen, gumirugókon van a forgóvázkeretre függesztve. A hidromotor csillagbetétes tengelykapcsolón keresztül hajtja a leválasztó hajtómű behajtótengelyét. A kihajtótengely evolvens bordázatán mozog a fogazott kapcsolóhüvely, amely a házban megcsapágyazott kihajtó fogaskereket kapcsolja össze a kihajtótengellyel. A kapcsolóhüvely speciális fogazattal rendelkezik, mely biztosítja a csapágyak tehermentesítését hajtás közben. A kihajtótengely 225 mm-es kardántárcsával csatlakozik a jármű hajtásrendszeréhez.
Az egyedi tervezésű leválasztó hajtóművek az alábbi követelményeket elégíti ki:
  • a jármű főerőátvitellel történő mozgása esetén a hidromotort egy speciális fogazású kapcsolóhüvely elmozdításával leválasztja a főhajtásról, mert ellenkező esetben a hidromotor túlpörgése következne be,
  • lassú menetben a hidromotor hajt, ilyenkor a léghenger által mozgatott kapcsolóhüvely összekapcsolja a leválasztó hajtómű kihajtótengelyét a kihajtó nagy fogaskerékkel, ezáltal a nyomatékot továbbítja a kétfokozatú tengelyhajtómű behajtótengelyére,
  • különféle mágneses jeladók és végálláskapcsolók gondoskodnak arról, hogy a leválasztó hajtóművet csak álló helyzetben lehessen ki-, illetve bekapcsolni, valamint csak a kapcsolóhüvely kikapcsolt helyzetében lehessen a járművet főgéppel hajtani vagy vontatni.
Egyedi hajtásigényeikkel is keressenek bennünket bizalommal, tervező mérnökeink több évtizedes tapasztalatukkal állnak rendelkezésükre.

Lőrincz István
műszaki menedzser
Értesüljön első kézből
Havi rendszerességgel küldünk cikkeket az újdonságainkról, trendekről, műszaki információkról.
Adja meg nevét és email címét, hogy Ön is megkapja cikkeinket.
 
 
 
Legfrissebb cikkeink

Por- és vízálló invertert keresünk? IP66 raktárról a megoldás!

Por- és vízálló invertert keresünk? IP66 raktárról a megoldás!

Gyakran előfordulhat, hogy bizonyos munkakörülmények között szükség van egy erősebb védelemmel ellátott frekvenciaváltóra. Ezen a téren kiváló alternatívát jelenthet mindenkinek az IP66 védettségű S2U inverter, amely tokozást nem igényel, így az alkalmazása jelentős megtakaraítást eredményez!

Ingyenes online konzultációkat indítottunk ügyfeleinknek!

Ingyenes online konzultációkat indítottunk ügyfeleinknek!

A jelenlegi járványhelyzet rendkívüli módon megnehezítette meglévő és leendő ügyfelünk életét, éppen ezért úgy döntöttünk, hogy szakértői segítséget nyújtunk mindenkinek, akinek termékeink kapcsán kérdése van.

Összes cikk megtekintése
Hajtós csapat

Küldetésünk keverő berendezések, hajtástechnikai rendszerek és ezek elemeinek tervezése, gyártása, összeszerelése, értékesítése és javítása.
Legyen Ügyfelünk Ön is! 

Szécsényi 2020