Makkos Balázs
Császár Péter
üzletkötő, okl. gépészmérnök

Miben segíthet szakértőnk?

Legjobb megoldások keresése, eszközök kiválasztása, technikai és műszaki kérdések, költséghatékony megoldások.
Munktársaink sok éves tapasztalattal rendelkeznek.

Császár Péter

Császár Péter

üzletkötő, okl. gépészmérnök

+36 20 583 9003
Email íráshoz kattintson ide

FONTOS, hogy építjük be!

Aki már többször kért tőlünk ajánlatot, biztosan találkozott a következő kérdéssel: "Hogyan szeretné beépíteni a hajtóművet?". De miért is fontos az építési helyzet, és mikor kell rá különösen odafigyelni?

Egy hajtóművet sokféleképpen be lehet építeni, ami nem csak a tervezési folyamat során enged nagyobb mozgásteret, de meglévő hajtás kiváltásakor is hasznos lehet. Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy bizonyos hajtóműveket (különösen a nagyteljesítményű hajtásokat) már nem lehet tetszőleges pozícióban beépíteni, legalább is azonos feltételek mellett.

Akárcsak a hajtóművekhez használt kenőolajok esetében, itt is több csoportot különíthetünk el:

  1. pozíciófüggetlen hajtások,
  2. részlegesen szabályozott beépíthetőségű hajtások,
  3. szabályozott beépítésű hajtások.

Az 1. csoportba tartoznak a legkisebb hajtások, melyek tetszőlegesen bármilyen pozícióba beépíthetőek:

Pozíciófüggetlen Bonfiglioli hajtóművek
VF 30 44 49
W 63 75 86
C 11 21 31
A 10 20 30 35 41
F 10 20 25
S 10 20 30 40

 
A 2. csoportba azok a hajtások tartoznak, amelyek alap kivitelben a kihajtó résszel függőlegesen felfelé való elhelyezést (a "C" típusú hajtóműveknél V3 és V6, "F" típusnál H6 beépítési pozíciót) kivéve bárhogyan felszerelhetőek. Ha mégis az említett pozícióban kellene beépíteni a hajtásokat, azt csak a megfelelő olajszint beállítása után, vagy csapágycserét követően tudjuk megtenni.

Részlegesen szabályozott beépíthetőségű hajtóművek

C 35 41
F 31 41


Az 1. és 2. csoport hajtóművei egyaránt szintetikus olajjal vannak feltöltve, és ahogy azt korábban már olvashatták ún. élettartam kenésű hajtások, melyek normál esetben nem igényelnek olajcserét.

A 3. csoportban szereplő hajtások esetén már az ajánlatkérés fázisában érdemes leegyeztetni a pontos beépítési helyzetet. Ezeknél a nagyobb hajtóműveknél már jelentős eltérés lehet az egyes pozíciókhoz tartozó olajmennyiségekben, egyes esetekben itt is szükség lehet csapágycserére, ráadásul mindezek együttes hatása némileg még a hajtóművek árán is érezteti hatását.

Szabályozott beépítésű Bonfiglioli hajtóművek
W 110
C 51 61 70 80 90
A 50 55 60 70 80 90
F 51 60 70 80 90
S 50
300 300 301 303 305 306 307 309 310 311 313

 
A különböző hajtómű családokhoz tartozó beépítési pozíciókat és annak jelöléseit tartalmazó dokumentumokat az alábbi linkekre kattintva tölthetik le:

Császár Péter
gépészmérnök

Értesüljön első kézből
Havi rendszerességgel küldünk cikkeket az újdonságainkról, trendekről, műszaki információkról.
Adja meg nevét és email címét, hogy Ön is megkapja cikkeinket.
 
 
 
Legfrissebb cikkeink

25 eltöltött év a hajtástechnikában

25 eltöltött év a hajtástechnikában

Immár negyed évszázada vagyunk ügyfeleink szolgálatára hajtástechnikai és keveréstechnikai eszközeinkkel. Szeretnénk meghívni Önt egy játékba és mesélni a jövőbeli terveinkről, illetve megemlékezni az elmúlt 25 évről, amit a szakmában eltöltöttünk.

Oldalkeverők Easy change technológiával

Oldalkeverők Easy change technológiával

Sokak számára ismert technológia az oldalkeverés, amelyet számtalan helyen használunk az élelmiszeriparban, a gyógyszeriparban, de az olaj- és a vegyipari felhasználása is számtalanszor megjelenik.

Összes cikk megtekintése
Hajtós csapat

Küldetésünk keverő berendezések, hajtástechnikai rendszerek és ezek elemeinek tervezése, gyártása, összeszerelése, értékesítése és javítása.
Legyen Ügyfelünk Ön is! 

Szécsényi 2020