EnglishEnglish
Makkos Balázs
Tengelits István
üzletkötő, okl. villamosmérnök

Miben segíthet szakértőnk?

Legjobb megoldások keresése, eszközök kiválasztása, technikai és műszaki kérdések, költséghatékony megoldások.
Munktársaink sok éves tapasztalattal rendelkeznek.

Tengelits István

Tengelits István

üzletkötő, okl. villamosmérnök

+36 20 583 9005
Email íráshoz kattintson ide

FONTOS, hogy építjük be!

Aki már többször kért tőlünk ajánlatot, biztosan találkozott a következő kérdéssel: "Hogyan szeretné beépíteni a hajtóművet?". De miért is fontos az építési helyzet, és mikor kell rá különösen odafigyelni?

Egy hajtóművet sokféleképpen be lehet építeni, ami nem csak a tervezési folyamat során enged nagyobb mozgásteret, de meglévő hajtás kiváltásakor is hasznos lehet. Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy bizonyos hajtóműveket (különösen a nagyteljesítményű hajtásokat) már nem lehet tetszőleges pozícióban beépíteni, legalább is azonos feltételek mellett.

Akárcsak a hajtóművekhez használt kenőolajok esetében, itt is több csoportot különíthetünk el:

  1. pozíciófüggetlen hajtások,
  2. részlegesen szabályozott beépíthetőségű hajtások,
  3. szabályozott beépítésű hajtások.

Az 1. csoportba tartoznak a legkisebb hajtások, melyek tetszőlegesen bármilyen pozícióba beépíthetőek:

Pozíciófüggetlen Bonfiglioli hajtóművek
VF 30 44 49
W 63 75 86
C 11 21 31
A 10 20 30 35 41
F 10 20 25
S 10 20 30 40

 
A 2. csoportba azok a hajtások tartoznak, amelyek alap kivitelben a kihajtó résszel függőlegesen felfelé való elhelyezést (a "C" típusú hajtóműveknél V3 és V6, "F" típusnál H6 beépítési pozíciót) kivéve bárhogyan felszerelhetőek. Ha mégis az említett pozícióban kellene beépíteni a hajtásokat, azt csak a megfelelő olajszint beállítása után, vagy csapágycserét követően tudjuk megtenni.

Részlegesen szabályozott beépíthetőségű hajtóművek

C 35 41
F 31 41


Az 1. és 2. csoport hajtóművei egyaránt szintetikus olajjal vannak feltöltve, és ahogy azt korábban már olvashatták ún. élettartam kenésű hajtások, melyek normál esetben nem igényelnek olajcserét.

A 3. csoportban szereplő hajtások esetén már az ajánlatkérés fázisában érdemes leegyeztetni a pontos beépítési helyzetet. Ezeknél a nagyobb hajtóműveknél már jelentős eltérés lehet az egyes pozíciókhoz tartozó olajmennyiségekben, egyes esetekben itt is szükség lehet csapágycserére, ráadásul mindezek együttes hatása némileg még a hajtóművek árán is érezteti hatását.

Szabályozott beépítésű Bonfiglioli hajtóművek
W 110
C 51 61 70 80 90
A 50 55 60 70 80 90
F 51 60 70 80 90
S 50
300 300 301 303 305 306 307 309 310 311 313

 
A különböző hajtómű családokhoz tartozó beépítési pozíciókat és annak jelöléseit tartalmazó dokumentumokat az alábbi linkekre kattintva tölthetik le:

Császár Péter
gépészmérnök

Értesüljön első kézből
Havi rendszerességgel küldünk cikkeket az újdonságainkról, trendekről, műszaki információkról.
Adja meg nevét és email címét, hogy Ön is megkapja cikkeinket.
 
 
 
Legfrissebb cikkeink

Ki mit tud?

Ki mit tud?

A költői kérdés a hajtómű szállítók készségeire utal, bár nem is annyira költői mert cikkünkben válaszolunk a kérdésre!

Mire jó a visszafutásgátló?

Mire jó a visszafutásgátló?

Több alkalmazási területen is hasznos lehet egy visszafutásgátló beépítése, de mégis miben lenne segítségünkre?

Összes cikk megtekintése
Hajtós csapat

Küldetésünk keverő berendezések, hajtástechnikai rendszerek és ezek elemeinek tervezése, gyártása, összeszerelése, értékesítése és javítása.
Legyen Ügyfelünk Ön is!